PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN

LAPORAN PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN BAGI TAHUN 2016
LEMBAGA KEMAJUAN PERTANIAN KEMUBU (KADA)
 
Perkhidmatan
Aku Janji
Menepati Tempoh Masa / Standard Piagam Pelanggan
Melebihi Tempoh Masa / Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan/
Catatan
Jumlah
%
Jumlah
%

Menyediakan Bekalan Air Yang Mencukupi Mengikut Jadual

Memastikan bekalan air dapat diterima oleh petani selewat-lewatnya 30 hari selepas tarikh mula bekalan

 

 Tanaman padi musim I/2016

 

 

Tanaman padi musim 2/2016

30 %

 

 

 

90%

 

 

 

70 %

 

 

 

10%
 

 Sebahagian kawasan terlewat menerima bekalan air disebabkan aras air sungai Kelantan selaku sumber utama bekalan air telah susut secara ketara ekoran musim kemarau dan ketiadaan hujan sehingga menjejaskan operasi mengepam dan membekalkan air ke sawah.

 

Menyebarkan jadual bekalan air dan tanaman padi yang lengkap dan senang dibaca dengan meluas sekurang-kurangnya 2 minggu sebelum tarikh bekalan air

 

 

 Berbentuk phanplet 4,000 keping dan 36 papan kenyataan jadual tanaman padi di tempat strategik di seluruh kawasan KADA

100 %

-

0 %

 Maklumat jadual tanaman padi diedarkan kepada petani menerusi PPK/unit peladang, perjumpaan petani dan sebagainya.

** Prestasi Piagam Pelanggan dinilai secara tahunan.

Tarikh Kemaskini : 22/11/2017

Pages: 1  2  3